Sömningt inlägg

Tittade på Knight and day innan och den var väl okej, dock somnade jag. Så helt okej var den kanske inte?

Anyway, så vaknade lilla naturvetaren i mig (den finns!) när han sa att 'batteriet hade en obegränsad energi, precis som solen'. Nope, solen kommer att "dra sitt sista andetag" en dag, d.v.s. den kommer inte finnas förevigt. (Fast det beror på hur´man ser det, energi försvninner aldrig (utan omvandlas) men ändå, inte så som han menade iallafall.)
Faast.. naturvetaren somnade ganska snabbt i soffan efter det, tills mamma väckte mig genom att hålla för näsan, så jag vaknade ganska kvickt. Mamma tyckte att det var tydligen ett väldigt effektivt sätt att väcka folk på. Det tycke inte jag, och så somnade jag igen i soffan. Tills den onskefulla hunden tyckte att det var nog och hoppade upp och landade på mitt hår. Det gjorde ont. Och ja, jag vet att han gjorde det med mening.

Jag menar jag kan ta att han säger åt mig när jag ska lägga mig (gnäller smått) och väcker mig (stirrar på mig tills jag vaknar) prick sju på morgonen (11 på helgerna) men att jag måste sova i min egen säng, nää.

Förövrigt lyssnar jag på sköna toner av The Clash och The Who.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0